Στην παλη για την αντιμονοπωλιακη συσπειρωση των αυτοαπασχολουμενων

Στην παλη για την αντιμονοπωλιακη συσπειρωση των αυτοαπασχολουμενων
Συλλογικά, μαχητικά για την ανασύνταξη του συνδικαλιστικού κινήματος των ΕΒΕ

Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Οι εξελίξεις στον κλάδο των ΤΑΞΙ και οι θέσεις των δυνάμεων της ΠΑΣΕΒΕ


Τις οδηγίες και τους νόμους της απελευθέρωσης συμπληρώνει η δραστηριοποίηση πολυεθνικών που προσφέρουν υπηρεσίες μέσω διαδικτύου
Από παλιότερη κινητοποίηση των Επιτροπών Αγώνα της ΠΑΣΕΒΕ στα ΤΑΞΙ
Από παλιότερη κινητοποίηση των Επιτροπών Αγώνα της ΠΑΣΕΒΕ στα ΤΑΞΙ
Μια σειρά εξελίξεις στο χώρο των ΤΑΞΙ δημιουργούν τις προϋποθέσεις να επιδεινωθεί τα επόμενα χρόνια η θέση εργαζόμενων και αυτοαπασχολούμενων στον κλάδο, στο πλαίσιο της εφαρμογής των οδηγιών της ΕΕ για την απελευθέρωση, αλλά και των νόμων που ψηφίστηκαν για τη μεταφορά αυτών των οδηγιών στο ελληνικό Δίκαιο.
Τέτοιοι νόμοι είναι ο 4070/11 και ο 4093/13, που διατηρούνται ανέγγιχτοι από τη σημερινή κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Η απελευθέρωση, που ενισχύθηκε με τους συγκεκριμένους νόμους, αφορά κυρίως τις άδειες και την ιδιοκτησία, καθώς δίνεται το δικαίωμα σε φυσικά πρόσωπα και εταιρείες να έχουν στην κατοχή τους και να εκμεταλλεύονται όσα ΤΑΞΙ θέλουν.
Με τους ίδιους νόμους δημιουργήθηκαν δύο επιπλέον κατηγορίες ΤΑΞΙ με προμίσθωση, δηλαδή χωρίς ταξίμετρο (εννιαθέσια και πενταθέσια), όπως επίσης δόθηκε η δυνατότητα στις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να πραγματοποιούν μεταφορές με οδηγό.
Ειδικά ο νόμος 4093/13, καθόριζε τον τρόπο συγκρότησης και τους όρους λειτουργίας των Ανωνύμων Εταιρειών που θα εκμεταλλεύονται τις υπηρεσίες ΤΑΞΙ.
Θυμίζουμε ότι στις συγκεκριμένες διατάξεις ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε «παρών», «βάζοντας πλάτη» στην τότε συγκυβέρνηση και στην ΕΕ να προχωρήσουν τη διαδικασία της απελευθέρωση. Σήμερα, αποδέχεται και υλοποιεί αυτήν την πολιτική, αξιοποιώντας και μηχανισμούς όπως ο ΟΟΣΑ, που έδινε τέτοιες κατευθύνσεις.
Κανένας εφησυχασμός
Οι κινητοποιήσεις του κλάδου είχαν οδηγήσει την κυβέρνηση σε μια σειρά υποχωρήσεις από τα αρχικά της σχέδια. Σ' αυτές τις κινητοποιήσεις, οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο να βγουν συμπεράσματα για το ρόλο της ΕΕ, των κυβερνήσεων, την ανάγκη για συνολικότερη πάλη εναντίον τους, καθώς ανοίγουν νέα πεδία κερδοφορίας για τις μεγάλες εταιρείες, σε βάρος των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζομένων του κλάδου.
Ωστόσο, η εντύπωση που κυριάρχησε τότε, με ευθύνη και της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας, ότι ο κλάδος σώθηκε, αποδείχθηκε πέρα για πέρα λανθασμένη και επικίνδυνη, καθώς καλλιέργησε εφησυχασμό απέναντι στη νέα κατάσταση, που έχει ήδη διαμορφωθεί επί της ουσίας.
Ο εφησυχασμός ενισχύθηκε και από το γεγονός ότι, αν και στις τουριστικές περιοχές έχουν ήδη πάρει κομμάτι της δουλειάς οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, είναι σχετικά λίγα τα εννιαθέσια και πενταθέσια που έχουν κυκλοφορήσει. Το κυριότερο, δεν έχουν εμφανιστεί ακόμη εταιρείες που διαθέτουν στην κατοχή τους αυξημένο στόλο οχημάτων ταξί.
Οπως προκύπτει, όμως, η διαδικασία της συγκέντρωσης και της μονοπώλησης του κλάδου είναι σύνθετη και θέλει παρακολούθηση, καθώς, όπως λένε, καμιά φορά «ο διάολος κρύβεται στις λεπτομέρειες». Εξάλλου, το θεσμικό πλαίσιο είναι έτοιμο σε μεγάλο βαθμό και οι εργαζόμενοι/ αυτοαπασχολούμενοι του κλάδου πρέπει από τώρα να προετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν τις εξελίξεις που δρομολογούνται σε βάρος τους.
Ηδη, λόγω της συνεχούς μείωσης του μεταφορικού έργου και του μεροκάματου, η κατάσταση των χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων έχει χειροτερεύσει, τα χρέη έχουν διογκωθεί, ένας μεγάλος αριθμός δουλεύει σε κατάσταση χρεοκοπίας, δηλαδή εργάζεται χωρίς να πληρώνει ούτε τον ΟΑΕΕ ούτε εφορία και ΦΠΑ. Σε χειρότερη θέση βρίσκονται όσοι έχουν μισή άδεια όπως και οι οδηγοί «έστω και μια δυο κούρσες», που σχεδόν δεν βγάζουν μεροκάματο.
Νέα δεδομένα με τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών
Το νέο στοιχείο που προέκυψε τα τελευταία 2-3 χρόνια είναι η εμφάνιση μιας νέας δραστηριότητας από εταιρείες, που, μέσω διαδικτύου, μεσολαβούν έναντι αμοιβής (ιδιαίτερα χαμηλής προς το παρόν) μεταξύ ταξιτζή και πελάτη.
Μέχρι σήμερα, έχουν εμφανιστεί τέσσερις τέτοιες εταιρείες, που, με διάφορους τρόπους προσέλκυσης, προσπαθούν να εντάξουν στη δύναμή τους αυτοαπασχολούμενους στα ΤΑΞΙ. Ενα από τα δέλεαρ που χρησιμοποιούν είναι το χαμηλότερο κόστος συμμετοχής, σε σχέση με αυτό που προβλέπεται για τους συνεταιρισμούς, οι οποίοι, επιπλέον, «χρεώνουν» τον αυτοαπασχολούμενο είτε του δώσουν την ανάλογη δουλειά, είτε όχι.
Σημαντικός τρόπος προσέλκυσης, εκτός από την καταρχήν χαμηλή προμήθεια, είναι και η δωρεάν παροχή του τεχνικού εξοπλισμού (TABLET κ.λπ.). Η εξάπλωσή τους «πατάει» πάνω στην ανάγκη του αυτοαπασχολούμενου ταξιτζή να βρει μεροκάματο, που σήμερα είναι εξαιρετικά δύσκολο. Στην Ελλάδα, ήδη πάνω από 3.000 ταξιτζήδες έχουν συμβληθεί με κάποιες από αυτές τις εταιρείες.
Είναι φανερό ότι η δραστηριότητα αυτών των εταιρειών διαμορφώνει νέα δεδομένα. Εχοντας - προς το παρόν - τη δυνατότητα να κρατούν χαμηλά τις τιμές, φέρνουν σε πραγματικά δύσκολη θέση τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους, που δεν μπορούν να τις ανταγωνιστούν, καθώς έχουν αυξημένο κόστος λειτουργίας (φόροι, πετρέλαια, κόστος συντήρησης αυτοκινήτου), ως αποτέλεσμα και των συνολικότερων πολιτικών που έχουν εφαρμοστεί αυτά τα χρόνια.
Ταυτόχρονα, και στο βαθμό που αυτή η διαδικασία θα γενικεύεται, κανείς δεν εγγυάται ότι και οι ταξιτζήδες που μετέχουν σε αυτές τις εταιρείες θα είναι κερδισμένοι, αφού δεν αποκλείεται η προμήθεια που δίνουν να αυξηθεί. Τελικός κερδισμένος θα είναι οι ίδιες οι εταιρείες, οι οποίες συγκεντρώνουν ήδη ένα αυξημένο κέρδος από αυτό που έως τώρα συμπλήρωνε το μεροκάματο των ταξιτζήδων, εδραιώνοντας όλο και περισσότερο τη θέση τους στην αγορά.
Η στάση της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας
Ενδιαφέρον έχει και η στάση της Ομοσπονδίας και του σωματείου της Αθήνας (ΣΑΤΑ) των ιδιοκτητών ταξί στο συγκεκριμένο ζήτημα, καθώς είναι στην ίδια αποπροσανατολιστική και δημαγωγική κατεύθυνση που είχαν και στο ζήτημα της απελευθέρωσης.
Από τη μια καταδικάζουν τη δράση αυτών των εταιρειών, μέχρι που φτάνουν να απειλούν τους ταξιτζήδες ότι θα τους διαγράψουν από το σωματείο σε περίπτωση που θα συμβληθούν με τις εταιρείες. Από την άλλη, όμως, εμφανίστηκαν να εξαγγέλλουν μέχρι και τη δημιουργία ανάλογης εφαρμογής, με φορέα το ινστιτούτο που ανήκει στο ΣΑΤΑ, για να κάνουν την ίδια δουλειά.
Επιδιώκουν, δηλαδή, να πάρουν κι αυτοί ενεργά μέρος στη εκμετάλλευση των αυτοαπασχολούμενων του κλάδου, υιοθετώντας τις ίδιες πρακτικές, έστω κι αν λένε ότι θα το κάνουν με «καλύτερους όρους».
Η στάση τους εξακολουθεί να είναι επικίνδυνη και πρέπει να απορριφθεί. Επί της ουσίας, δεν ασχολούνται με τις συνέπειες που υπάρχουν για τους ίδιους τους αυτοαπασχολούμενους στον κλάδο, τόσο από την απελευθέρωση, όσο και γενικά.
Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι για τα τόσα προβλήματα των αυτοαπασχολούμενων ταξιτζήδων (π.χ. για τα χρέη) τηρούν σιγή ιχθύος όλο αυτό το διάστημα, ενώ και τώρα, μπροστά στις νέες εξελίξεις, φέρνουν σε σύγκρουση τους αυτοαπασχολούμενους μεταξύ τους, αποπροσανατολίζοντάς τους από τα πραγματικά οξυμένα προβλήματα και τους ενόχους που τα δημιούργησαν.

Να δυναμώσει η πάλη με αντιμονοπωλιακά αιτήματα
Οι Επιτροπές Αγώνα ΤΑΞΙ της ΠΑΣΕΒΕ συζητάνε το θέμα με τους αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες, συνδέοντας τις εξελίξεις με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της απελευθέρωσης της αγοράς και της προσπάθειας εισόδου επιχειρηματικών σχημάτων στον κλάδο.
Αναδεικνύουν, επίσης, στις παρεμβάσεις τους ότι δεν υπάρχει «καλή» και «κακή» απελευθέρωση, όπως ισχυρίζονται οι συμβιβασμένοι συνδικαλιστές. Αναδεικνύουν ότι ο δρόμος της σύγκρουσης, της ανατροπής αυτής της πολιτικής είναι αναπόφευκτος για τους αυτοαπασχολούμενους, καθώς σε αυτόν το δρόμο ανάπτυξης κερδισμένα είναι μόνο τα μονοπώλια, οι μεγάλες επιχειρήσεις, όπως φαίνεται και από την πείρα τους.
Καλούν τους συναδέλφους να βγάλουν συμπεράσματα για τους φίλους τους και τους εχθρούς τους, να παλέψουν για την ενίσχυση της λαϊκής πάλης συνολικά, για την ενδυνάμωση της λαϊκής συμμαχίας.
Αυτό που έχει σημασία, είναι να εξηγηθεί σε αυτούς που για λόγους οικονομικής επιβίωσης επιλέγουν τη σύμβαση με αυτές τις εταιρείες ότι τους εκμεταλλεύονται. Οτι τα κέρδη τους είναι πρόσκαιρα και ότι στο τέλος θα ζημιωθούν και οι ίδιοι, όπως και όλοι οι αυτοαπασχολούμενοι.
Αλλά να εξηγηθεί και στους υπόλοιπους ότι κοινός εχθρός είναι τα μονοπώλια και το κράτος τους, η ΕΕ και τα κόμματα που δουλεύουν ακούραστα για την κερδοφορία των επιχειρήσεων, σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων και φυσικά των ίδιων. Αυτοί ευθύνονται για τις δυσκολίες που συνεχώς μεγαλώνουν, όχι οι συνάδελφοί τους και δεν είναι τυχαίο ότι και η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ κινείται στον ίδιο δρόμο με τις προηγούμενες.
Κατά τον ίδιο τρόπο, οι αντιμονοπωλιακές δυνάμεις καταγγέλλουν την πρακτική της καταδίκης των συναδέλφων, πολύ περισσότερο τις απειλές και τις διαγραφές από το σωματείο όσων κάνουν σύμβαση με αυτές τις εταιρείες.
Δηλώνουν, επίσης, αντίθετες στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης από το συνδικαλιστικό κίνημα και καταγγέλλουν τις σχετικές μεθοδεύσεις από την πλευρά του ΣΑΤΑ, που ετοιμάζεται να κάνει «business» στην πλάτη των συναδέλφων.
Πρόσφατα, οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ στα ΤΑΞΙ οργάνωσαν παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο, προβάλλοντας το πλαίσιο αιτημάτων του αντιμονοπωλιακού κινήματος, με βασικό την κατάργηση των νόμων 4070 και 4093, αλλά και των νόμων της λεγόμενης απελευθέρωσης επαγγελμάτων και υπηρεσιών, οι οποίοι θεσμοθετούν την ασυδοσία των εταιρειών «RENT A CAR» και των τουριστικών γραφείων σε βάρος των αυτοαπασχολούμενων και εργαζομένων στα ΤΑΞΙ.
Αυτές οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και πρέπει να συνδεθούν και με την πάλη για όλα τα φλέγοντα ζητήματα, μαζί με όλους τους αυτοαπασχολούμενους του μεροκάματου, μαζί με τα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση.
Ταυτόχρονα, οι Επιτροπές Αγώνα της ΠΑΣΕΒΕ οργανώνουν την πάλη τους για τη διεκδίκηση μέτρων άμεσης ανακούφισης από τα πραγματικά οξυμένα προβλήματα που ταλανίζουν τους αυτοαπασχολούμενους και στα ΤΑΞΙ. Συνδέουν τα αιτήματα κατά της απελευθέρωσης με ένα πλαίσιο διεκδικήσεων που έχουν στόχο τη δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας του ΤΑΞΙ, με μείωση της φορολογίας, μείωση των εισφορών στον ΟΑΕΕ, μείωση των φόρων στα καύσιμα, μείωση των πανάκριβων ασφαλίστρων και του κόστους συντήρησης.
Μόνο ένα τέτοιο συνολικό πακέτο μέτρων θα μπορούσε να ανακουφίσει και να κρατήσει στη δουλειά τους χιλιάδες καταχρεωμένους αυτοαπασχολούμενους στα ΤΑΞΙ. Σε αυτήν την κατεύθυνση, καλούν για τη μαζικοποίηση των γραμμών της ΠΑΣΕΒΕ, για την ενίσχυση της πάλης, ξεκινώντας άμεσα από τις κινητοποιήσεις στις 10 Ιούνη για το φορολογικό και τα χρέη.

Πηγη

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Πρώτη η Αγωνιστική Συνεργασία Εμπόρων στις εκλογές του Εμπορικού Συλλόγου Πρέβεζας




Εκλογές διεξήχθησαν πρόσφατα στον Εμπορικό Σύλλογο Πρέβεζας, όπου αναδείχθηκε και πάλι πρώτη δύναμη η Αγωνιστική Συνεργασία Εμπόρων.
Σε δελτίο Τύπου αναφέρει: «Η αύξηση της συμμετοχής (από 50 το 2012 σε 86 φέτος) και η στήριξη του ψηφοδελτίου της Αγωνιστικής Συνεργασίας Εμπόρων (που ήταν και το μοναδικό) είναι αποτέλεσμα της παρέμβασης των αγωνιστικών δυνάμεων του Συλλόγου όλο το προηγούμενο διάστημα. Παράλληλα, αυξήθηκαν και οι αντιπρόσωποι του Συλλόγου στην Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Βορειοδυτικής Ελλάδας & Νήσων (από 2 το 2012 σε 4φέτος).
Οι δυνάμεις που συσπειρώνονται στην ΠΑΣΕΒΕ ανέδειξαν και πάλεψαν για μια σειρά προβλήματα που ταλανίζουν τον κλάδο, όπως το φορολογικό, το ζήτημα της κοινωνικής ασφάλισης, τα χρέη, το ζήτημα της προστασίας των άνεργων συναδέλφων και της μη κατάργησης της κυριακάτικης αργίας.
Η συμμετοχή αρκετών νέων συναδέλφωνγυναικών καθώς και συναδέλφων από τα καταστήματα του Ιστορικού Κέντρου, ειδικά σε μια περίοδο που λόγω της οικονομικής κρίσης πολλά μαγαζιά έκλεισαν, δείχνει την απήχηση και την αποδοχή που έχουν οι θέσεις του Συλλόγου.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους μας να βρεθούν δίπλα στο Σύλλογο και τις πρωτοβουλίες του το επόμενο διάστημα.
Στο νέο ΔΣ εκλέχτηκαν οι (αλφαβητικά): Αντύπας Ιωάννης, Γουρνάρης Απόστολος, Καραμάνης Ανδρέας, Κοντομίχης Αναστάσιος, Μάκης Ηλίας, Μανίκη Ευαγγελία, Μπάλλα Γεωργία, Μπέκα Θεοδώρα και Μπίτσιου Παρασκευή».

Μέρα απάντησης η 10η Ιούνη από την ΠΑΣΕΒΕ στην αντιλαϊκή πολιτική που τσακίζει τους μικρούς αυτοαπασχολούμενους και εμπόρους








Μέρα απάντησης στην αντιλαϊκή πολιτική που τσακίζει τους μικρούς αυτοαπασχολούμενους και εμπόρους, η 10η Ιούνη από την ΠΑΣΕΒΕ.

Σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ που συνεχίζει τη φοροληστεία των προηγούμενων κυβερνήσεων με τη φορολογία του 26% από το πρώτο ευρώ για άλλη μια χρονιά, με τη συνέχιση του καθεστώτος της προκαταβολής φόρου 55%, με το φόρο επιτηδεύματος και τον ΕΝΦΙΑ, με τη νέα συμφωνία-μνημόνιο και το πολυνομοσχέδιο σκούπα, που φορτώνουν άλλα 11 δισ. στις πλάτες των ΕΒΕ.

Η ΠΑΣΕΒΕ απαιτεί:

Κατάργηση του ν. 4110/2013 (κατάργηση αφορολόγητου, 26% φορολογία από το πρώτο ευρώ) και αναδρομική διαγραφή των φόρων που επιβλήθηκαν.

Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και του ΕΝΦΙΑ.

20.000 ευρώ αφορολόγητο και επιπλέον 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.

Αύξηση της φορολογίας των μεγάλων επιχειρήσεων στο 45%.

Κούρεμα των χρεών προς τις τράπεζες κατά 30% για όσους διατηρούν ακόμα την επιχείρησή τους και 50% για όσους έκλεισαν.

Μείωση των εισφορών στον ΟΑΕΕ κατά 30%, χωρίς μείωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων.

Πάγωμα των χρεών προς ΟΑΕΕ και το Δημόσιο, χωρίς προσαυξήσεις και πρόσθετα τέλη. Μακρόχρονη ρύθμιση για το υπόλοιπο ποσό, με δόσεις που να μην ξεπερνούν το 10% του διαθέσιμου εισοδήματος.

Καμία κατάσχεση 1ης κατοικίας, αναστολή κατασχέσεων, επαγγελματικής στέγης, μεταφορικών μέσων, τραπεζικών λογαριασμών.