Στην παλη για την αντιμονοπωλιακη συσπειρωση των αυτοαπασχολουμενων

Στην παλη για την αντιμονοπωλιακη συσπειρωση των αυτοαπασχολουμενων
Συλλογικά, μαχητικά για την ανασύνταξη του συνδικαλιστικού κινήματος των ΕΒΕ

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

ΠΑΣΕΒΕ: Οι εξαγγελίες της συγκυβέρνησης στόχο έχουν την είσπραξη των χαρατσιών




Ανακοίνωση εξέδωσε η Πανελλαδική Γραμματεία της ΠΑΣΕΒΕ με την οποία τονίζει πως οι εξαγγελίες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, για τις οφειλές στην εφορία, στόχο έχουν την είσπραξη των χαρατσιών που επιβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως οι όποιες «ρυθμίσεις» υπόσχεται δεν λύνουν το πρόβλημα των χιλιάδων υπερχρεωμένων λαϊκών οικογενειών. Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Οι κυβερνητικές εξαγγελίες για τις οφειλές στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία στοχεύουν στην είσπραξη των φόρων και χαρατσιών που επιβλήθηκαν στους εργαζόμενους και στους αυτοαπασχολούμενους λόγω της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης και των μνημονίων.
Παράλληλα προκλητικά "κουρεύουν" έως και 50% τα χρέη των μεγαλο-οφειλετών γιατί είναι γνωστό ότι 6.500 περίπου μεγαλο-οφειλέτες χρωστάνε το 90% των χρεών στο Δημόσιο και το υπόλοιπο 10% των χρεών το χρωστάνε οι εργαζόμενοι, αυτοαπασχολούμενοι και συνταξιούχοι. Για τους πρώτους δηλαδή, τα μεγάλα ψάρια, έγινε η μείωση και αντικειμενικά θα επωφεληθεί και η μαρίδα.
Ο μικρός αυτοαπασχολούμενος, και αν ακόμα μπει στη συγκεκριμένη ρύθμιση δίνοντας ένα ποσό με την προσδοκία να γλιτώσει το αντίστοιχο, είναι σίγουρο ότι θα κόψει από το εισόδημά του ή από κάπου αλλού.
Αυτή είναι η ουσία των ρυθμίσεων που παρουσίασε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.
Και στο ζήτημα των χρεών σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, όπως και για το δημόσιο χρέος οι διακηρύξεις για διαγραφή και "κούρεμα" πήγαν περίπατο. Αντικαταστάθηκαν από τη διευκόλυνση και ορισμένες μειώσεις στα πρόστιμα.
Οι τεράστιοι φόροι, τα πρόστιμα, οι ασφαλιστικές εισφορές και οι προσαυξήσεις που φορτώθηκαν τα τελευταία χρόνια σε χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους Επαγγελματίες, Βιοτέχνες, μικρούς Εμπόρους, παρά τις ρυθμίσεις για μειώσεις προστίμων και προσαυξήσεων είναι αδύνατον να πληρωθούν, όσο συνεχίζεται η οικονομική κρίση, η αναδουλειά, η πτώση του τζίρου και η μονοπώληση της αγοράς.
  • Πώς θα πληρώσουμε τα προηγούμενα χρέη όταν συνεχίζεται για το 2015 η φορολόγηση με 26% και το τέλος επιτηδεύματος;
  • Πώς θα ζήσουμε όταν πρέπει να δίνουμε για τα χρέη το 30% του ήδη μειωμένου εισοδήματός μας;
Οι 100 δόσεις για την πληρωμή των χρεών στον ΟΑΕΕ θα μείνουν μακρινό όνειρο για χιλιάδες συναδέλφους που δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν, ούτε στα τρέχοντα υψηλά ασφάλιστρα.
Οι ρυθμίσεις που εξήγγειλε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που παρουσιάζονται ως καλύτερες από τις ανάλογες της προηγούμενης συγκυβέρνησης, κινούνται στην ίδια εισπρακτική κατεύθυνση.
Δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα χιλιάδων καταχρεωμένων συναδέλφων.
Για την αντιμετώπιση του οξυμένου προβλήματος των χρεών σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία χρειάζονται μέτρα ουσιαστικής ελάφρυνσης.
Το αγωνιστικό - αντιμονοπωλιακό κίνημα των αυτοαπασχολούμενων προβάλλει και διεκδικεί:
  • Κατάργηση του νόμου 4110/2013 (κατάργηση αφορολόγητου, 26% φορολογία από το πρώτο ευρώ). Αναδρομική διαγραφή των φόρων που επιβλήθηκαν με το νόμο αυτό.
  • Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
  • Κεφαλαιοποίηση των χρεών, χωρίς προσαυξήσεις και πρόσθετα τέλη.
  • Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 30%, χωρίς απώλεια των ασφαλιστικών δικαιωμάτων.
  • Κατάργηση της ασφαλιστικής ενημερότητας. Αποποινικοποίηση των χρεών προς τον ΟΑΕΕ, κατάργηση των αντίστοιχων νόμων. Κατάργηση του ΚΕΑΟ για χρέη στον ΟΑΕΕ.
  • Αύξηση κρατικής χρηματοδότησης στον ΟΑΕΕ.
  • Καμία κατάσχεση πρώτης κατοικίας.
  • Αναστολή των κατασχέσεων, επαγγελματικής στέγης, εξοπλισμού, μεταφορικών μέσων, τραπεζικών λογαριασμών κλπ., για τους αυτοαπασχολούμενους που διατηρούν την επιχείρησή τους.
Μακρόχρονη ρύθμιση, με δόσεις που να μην ξεπερνούν συνολικά το 10% του διαθέσιμου εισοδήματος».

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΑΣΕΒΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Με «εισοδηματικά κριτήρια» η εξαγγελία για τη 13η σύνταξη Δηλώσεις του γενικού γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων








Από το «κόσκινο» των «εισοδηματικών κριτηρίων» περνά τώρα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ την προεκλογική της εξαγγελία για τη χορήγηση της 13ης σύνταξης σε συνταξιούχους που λαμβάνουν μηνιαία σύνταξη μέχρι 700 ευρώ. Αυτό προκύπτει από δηλώσεις που έκανε σε τηλεοπτικό σταθμό το Σαββατοκύριακο ο Γιώργος Ρωμανιάς, γενικός γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων (προερχόμενος από τους ΑΝΕΛ). Από τις νέες δηλώσεις Ρωμανιά αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο ο τελικός αριθμός των συνταξιούχων που θα πληρούν τα κριτήρια για να λάβουν τελικά τη 13η σύνταξη να είναι κατά πολύ μικρότερος σε σχέση με τον αρχικό.
Βασική θέση της κυβέρνησης, όπως υποστήριξε ο γενικός γραμματέας Κοινωνικής Ασφάλισης στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο», είναι 1.262.000 συνταξιούχοι, με συντάξεις έως 700 ευρώ να πάρουν φέτος τα Χριστούγεννα τη 13η σύνταξη, το κόστος της οποίας εκτιμάται σε 540-550 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, όπως επισήμανε, «γίνεται προσπάθεια» να μη συνυπολογιστεί στην καταβολή της 13ης σύνταξης το ΕΚΑΣ. Σε ερώτηση που του έγινε αν στα 700 ευρώ αθροίζονται κύρια και επικουρική σύνταξη ή το ποσό αφορά μόνο την κύρια, ο Γιώργος Ρωμανιάς απάντησε ότι το ποσό αφορά αυτά που εισπράττουν στο χέρι οι συνταξιούχοι, άρα αθροιστικά 700 ευρώ κύρια και επικουρική.
Σε ό,τι αφορά στα εισοδηματικά κριτήρια, ο γενικός γραμματέας Κοινωνικής Ασφάλισης ανέφερε ότι ακόμα δεν έχουν συζητηθεί οι λεπτομέρειες.
Όμως στα σχέδια του υπουργείου Εργασίας για την καταβολή της 13ης σύνταξης είναι να υπάρξουν και εισοδηματικά κριτήρια, όπως είναι τα επιπλέον έσοδα που ενδέχεται να έχει ένας συνταξιούχος, για παράδειγμα, από είσπραξη ενοικίων ή άλλες πηγές εσόδων.
Ανεξάρτητα πάντως από όλες αυτές τις παραμέτρους, ακόμη και αν εφαρμοστεί το μέτρο, θα αφορά τη χορήγησή του στους συνταξιούχους που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας και απόλυτης ένδειας, εξαιτίας των ασκούμενων αντιλαϊκών πολιτικών, ενώ και σε αυτούς με τις εξαγγελίες τύπου «πρόγραμμα ΣΥΡΙΖΑ της Θεσσαλονίκης» ουσιαστικά τους δίνονται κάποια «ψίχουλα» της τάξης 1,28 ευρώ την ημέρα!!!
Και φυσικά η συγκυβέρνηση δεν κάνει λόγο για την ικανοποίηση των πάγιων συνταξιοδοτικών αιτημάτων που διατυπώνει στις κινητοποιήσεις της η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα των Συνεργαζόμενων Συνταξιουχικών Οργανώσεων, που εκφράζουν τη συντριπτική πλειοψηφία των συνταξιούχων για άμεση ανάκτηση των απωλειών που είχαν την τελευταία 5ετία, την κατάργηση μιας σειράς ψηφισμένων αντιασφαλιστικών νόμων και διατάξεων που ανεξαρτήτως μνημονίων κάνουν την ζωή τους πολύ δύσκολη, καθώς και την ικανοποίηση των αιτημάτων τους με βάση τις σύγχρονες ανάγκες τους.
Τέλος, νέα «ερωτηματικά» προκαλεί η δήλωση του Γιώργου Ρωμανιά πως η νέα κυβέρνηση θα χρειαστεί περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ για να μπορέσει να καταβάλει 400.000 κύριες και επικουρικές συντάξεις, καθώς και εφάπαξ, χρήματα που σαφώς δεν υπάρχουν και πρέπει να αναζητηθούν.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Γενάρη ο ίδιος είχε δηλώσει πως τα προβλήματα με την καταβολή συντάξεων θα είναι εμφανή από το Μάρτη, χαρακτηρίζοντας τα πράγματα «σφιχτά», μία δήλωση που διαψεύστηκε από τους αρμόδιους υπουργούς και οδήγησε και τον ίδιο σε αναδίπλωση. 

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΣΥΝΤAΞΙΟΥΧΩΝ ΟΑΕΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ










Η αλλαγή της μιας συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ με την νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν σηματοδοτεί σε καμία περίπτωση και ριζική αλλαγή πολιτικής υπέρ του λαού, υπέρ των συνταξιούχων.
Και η νέα Κυβέρνηση παρά τις μεγαλοστομίες προεκλογικά των δυνάμεων που την απαρτίζουν, αλλά και τις προηγούμενες μέρες αμέσως μετά το σχηματισμό της, δεν άφησε περιθώρια αναπλήρωσης των απωλειών του εισοδήματος των λαϊκών στρωμάτων που υπέστησαν όλα τα χρόνια της κρίσης.
Τα ψίχουλα που έταξαν προεκλογικά και που τώρα δεν τα εγγυώνται αφού εξαρτούν κάθε μικρή αύξηση από την πορεία της οικονομίας όπως λένε οι αρμόδιοι Υπουργοί, δηλαδή από το πόσο θα αυξηθούν τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων, σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν ουσιαστική ανακούφιση για τους απόμαχους της δουλειάς, για όλο το λαό.
Είναι άλλωστε χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Α.Μητροπουλου ότι πρώτα πρέπει να γίνει  επαναρτιωση - ενίσχυση των ταμείων και μετά να δει η κυβέρνηση αν μπορεί να δώσει κάποιες μικρές αυξήσεις. Είπε δε ξεκάθαρα ότι μόνο τμήμα-πόσο δεν προσδιόρισε-του κουρέματος από το PSI θα γίνει «προσπάθεια» να ανακτηθεί, διαφορετικά όπως ανέφερε πιθανόν να χρειαστούν νέες μειώσεις στις συντάξεις
Καμία διαφορά δεν έχει άλλωστε  η 13η σύνταξη που θα δώσουν όπως λένε για όσους συνταξιούχους παίρνουν κάτω από 700 ευρώ το μήνα, από την ελεημοσύνη που έδωσε πέρυσι η προηγούμενη Κυβέρνηση.
Καμία επίσης δέσμευση δεν ανέλαβε ούτε η νέα Κυβέρνηση για το αν θα επιστραφούν τα πάνω από 8 δις,  όσα κλάπηκαν από τα ταμεία μας τόσο με την είσοδο των διαθέσιμων τους στο χρηματιστήριο όσο και με το PSI, το κούρεμα δηλαδή των αποθεματικών τους προκειμένου ν γεμίσουν τα χρηματοκιβώτια των τραπεζών με χρήμα πριν 2 χρόνια.
Εμείς οι συνταξιούχοι δεν βολευόμαστε με ελεημοσύνες. Απαιτούμε την επιστροφή ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΛΕΜΕΝΩΝ στο ταμείο μας. Την επαναφορά των συντάξεων μας στα προ κρίσης επίπεδα. Έχουμε πληρώσει δεκαετίες για αυτές
Απαιτούμε την αναδρομική αναπλήρωση των χαμένων χρημάτων από τις μειώσεις των τελευταίων ετών. Να δοθούν άμεσα οι συντάξεις σε όλους τους συνάδελφους που καθυστερούν με διάφορες προφάσεις από τον ΟΑΕΕ να  τους τις δώσουν.
Δεν θα ανεχτούμε καμία άλλη μείωση στις συντάξεις μας, καμία αύξηση στα όρια ηλικίας. Σύνταξη για τις γυναίκες στα 55, για τους άντρες στα 60 χρόνια.
Να καταργηθούν άμεσα όλοι οι πρόσθετοι φόροι και τα χαράτσια, να εξοπλιστούν πλήρως τα νοσοκομεία με ιατρικό και άλλο προσωπικό, να  προωθηθεί η εξασφάλιση δωρεάν, καθολικής δημόσιας υγείας για όλο το λαό χωρίς την παρουσία επιχειρηματικών συμφερόντων.
Καμία ανοχή δεν θα δείξουμε στην νέα Κυβέρνηση. Παρά τους ανούσιους λεονταρισμούς της τις πρώτες μέρες, υπόσχεται με κάθε τρόπο ότι θα ακολουθησει την πεπατημένη στα πλαίσια της ΕΕ, ότι θα υλοποιήσει πολιτικές που θα φέρουν νέα βάρη για το λαό, για εμάς τους συνταξιούχους, δεν θα το ανεχτούμε. Αρκετά έχουμε πληρώσει για χάρη των μονοπωλίων, των πολυεθνικών. Αν θέλει λεφτά η Κυβέρνηση να τα βρει από την φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου, ας ψάξει στις τσέπες των μεγαλοεπιχειρηματιών και όσων κλέβουν τον πλούτο του Λαού. Εμείς άλλο δεν θα δώσουμε, απαιτούμε εδώ και τώρα να μας δώσουν πίσω ότι μας έκλεψαν. Δηλώνουμε την ετοιμότητα μας για νέους αγώνες και διεκδικήσεις, μαζί  με τους συνταξιούχους όλων των ταμείων, μαζί με όλο το λαό.
Καλούμε τους συνταξιούχους όλων των ταμείων σε κοινό αγώνα μαζί με το λαό για αποδέσμευση από την ΕΕ, κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, πραγματική Λαϊκή Εξουσία.


                                                                           Ηράκλειο        11/2/20015